16 Tahun S3tia Berkhidmat, M4jikan S3bak Pekerja B4ngIad3sh Nak BaIik Kampung Akhirnya lni Yg Berl4ku Padanya

Pandangan n3gatif sesetengah orang tentang pekerja w4rga 4sing dari negara-negara kelas ketiga sering kali kita dengar sejak dari dahulu.

VlDE0 DI BAWAH SEKALI

Namun begitu, bukan semua daripada mereka datang ke negara kita untuk tujvan tidak baik kerana kebanyakkan daripada mereka hadir demi mencari r3zeki buat keluarga yang jauh beribu b4tu.

Hal ini samalah seperti perk0ngsian seorang m4jikan yang dikenali sebagai Sufi Amin apabila memuat naik luahan s3baknya perlu berpisah dengan salah,

seorang pekerja w4rga Bangl4d3sh yang setia dengannya selama 16 tahun bekerja dalam bidang ub4h suai rumah dan pembinaan.


16 Tahun Setia Berkhidmat, Majikan Sebak Pekerja B4ngIad3sh Nak BaIik Kampung Akhirnya lni Yg Berlaku Padanya

Paling mengharukan apabila lelaki berkenaan memaklumkan yang hasil gaji setiap bulan pekerja itu dihantar ke kampung untuk memb3sarkan anak-anak dan sekarang ada diantara mereka sudah berg3lar guru dan b4kal berkahwin tidak lama lagi.

Sufi juga menulis meminta agar pekerjanya itu menghalalkan segala keringat dan ilmu yang telah dicurahkan kepada sy4rikat berkenaan kerana jasa serta baktinya sangat tidak ternilai.

Sehubungan dengan perkongsian tersebut, ramai yang berasa s3bak dengan luahan dan kata-kata penghargaan seorang m4jikan kepada pekerjanya yang s3tia walaupun bukan wargan3gara tempatan.

Mereka juga memuji tanggvngjaw4b pengguna Facebook berkenaan yang sudah menjalankan tanggvngjaw4b dengan baik sepanajng 16 tahun pekerja itu berkhidmat untuk sy4rikatnya.




Sumber: Ohmymedia, Facebook Sufi Amin

Pihak Portal Islamik tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Oscar’s Oasis Ya.

Jemput join group ni, sama2 kita berkongsi info islamik. inshaAllah bermanfaat disana. terima kasih atas kerja sama anda semua.
Nak Join –> Klik Disini

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut: