6 Tanda Sehari Sebelum Tiba Sakaratul M4ut. M0ga Jadi Pedoman Pada Kita

6 Petanda Sehari Sebelum Tiba Sakaratul M4ut. Moga Jadi Pedoman Pad4 Kita.

“Bahawa malaikat m4ut memerhati wajah set1ap m4nusia di muka bumi 1ni 70 k4li dalam sehari.Ketika Malaikat Izrail dat4ng merenung wajah seseor4ng, didapati orang itu ada yang sedang gelak ketaw4.

Maka berkata Malaikat M4ut : Alangkah hairannya aku melihat orang ini, sed4ngkan aku diutus oleh Allah Taala untuk mencabut nyawanya, tetapi dia masih b3rseronok-seronok bergelak k3tawa.” Sabda Nabi Muhammad S.A.W

Tanda-Tanda Kem4tian Menurut Islam
100 Hari Sebelum Hari Kem4tian

Ini adalah tanda pertama d4ri Allah SWT kepada hambanya dan hanya 4kan disadari oleh mereka-merek4 yg dikehendakinya. Walau bagaimanapun s3mua orang Islam akan mendapat tanda 1ni, hanya apakah mereka sadar atau tidak saja.

Tanda ini akan berlaku laz1mnya setelah waktu Asar. Seluruh tubuh mulai dari ujung rambut sampai ke ujvng kaki akan mengalami getaran, seakan-akan menggig1l.

Cont0hnya seperti daging sapi/kambing yang baru disemb3lih, dimana jika dip3rhatikan dengan teliti kita akan mendapati daging tersebut seakan-akan berg3tar. Tanda ini rasanya nikmat,

dan bagi mereka yang sadar dan berdetak di h4tinya bahwa mungkin ini adalah tanda kematian maka getaran ini akan berh3nti dan hilang setelah sadar akan kehadiran tanda ini.

Bag1 mereka yang tidak diberi kesadaran atau mereka yang hanyut dengan ken1kmatan tanpa memikirkan soal kematian , tanda ini akan lenyap begitu saja t4npa ada manfaat.

Bagi yang sadar dengan kehadiran tanda ini maka ini adalah pelvang terbaik untuk memanfaatkan masa yang ada untuk mempersiapkan diri deng4n amalan dan urusan yang akan dibawa atau ditinggalkan sesudah m4ti.

40 H4ri Sebelum Hari Kem4tian

Tand4 ini juga akan terjadi sesudah waktu Asar. Bagian pusat kita akan berd3nyut-denyut. Pada ketika ini daun yang tertulis nama kita akan gugur dari p0hon yang letaknya di atas Arash Allah swt.

Maka malaikat maut akan meng4mbil daun tersebut dan mulai membuat persediaannya ke atas kita antar4nya adalah ia akan mulai mengikuti kita sepanjang waktu.

Artik3l Berkaitan 4 Tips Bagi Mereka Yang Susah Menikmati Khusyuk Ketika Sol4t

Ak4n terjadi malaikat maut ini akan memperlihatkan wajahnya sekilas dan jika in1 terjadi, mereka yang terpilih ini akan merasakan seakan-akan bingung sek3tika. Adapun malaikat maut ini wujudnya cuma seorang tetapi kuasanya untvk mencabut nyawa adalah bersamaan dengan jumlah nyawa yang akan dic4butnya.

7 Hari Sebelum Hari Kem4tian

Adapun tanda ini akan diberikan hanya kepada mereka yang diuji dengan musibah sakit di mana orang sakit yang tidak makan secara tiba- tiba dia berselera untuk makan.

3 Hari Sebelum Hari Kem4tian

Pada masa ini akan terasa denyutan di bahagian tengah dahi kita iaitu diantara dahi kanan dan kiri. Jika tanda ini dapat diketahui/ dipahami maka,

berpuasalah kita setelah itu supaya perut kita tidak mengandungi banyak najis dan ini akan memudahkan urusan orang yang akan memandikan kita nanti.

Ketika ini juga mata hitam kita tidak akan bersinar lagi dan bagi orang yang sakit hidungnya akan perlahan-lahan turun, dan ini dapat diketahui jika kita melihatnya dari bahagian sisi.

Telinganya akan layu dimana bahagian ujungnya akan berangsur-angsur masuk ke dalam. Telapak kakinya yang terlunjur akan perlahan-lahan jatuh ke depan dan sukar ditegakkan.

1 Hari Sebelum Hari Kem4tian

Akan berlaku sesudah waktu Asar di mana kita akan merasakan satu denyutan di sebelah belakang iaitu di bahagian ubun-ubun di mana ini menandakan kita tidak akan sempat untuk menemui waktu Asar keesokan harinya.

Tanda akhir

Akan berlaku keadaan di mana kita akan merasakan satu keadaan dingin di bahagian pusat dan akan turun ke pinggang dan seterusnya akan naik ke bahagian halkum. Ketika ini hendaklah kita terus mengucap kalimah syahadah dan,

berdiam diri dan menantikan kedatangan malaikatmaut untuk menjemput kita kembali kepada Allah SWT yang telah menghidupkan kita dan sekarang akan mem4tikan pula.

Bersiap siaplah, hari itu pasti akan datang! Sudah siapkah bekal kita?

Wallahu a’lam

Sudah Baca, Klik Like Dan Komen Dibawah Jika Tulisan Ini Bermanfaat. Terima Kasih

Sumber : Lakarmedia I Dunia Sosial