“Allah…Syukur Dapat Balik Anak, Betul la Firasat Seorang Ibu Itu Tepat…”

Usahawan dalam talian, Siti Suriani Wahiddin atau lebih dikenali sebagai Siti Jamumall bersyukur apabila dapat bertemu dengan anaknya semula.

Siti Jamumall menerusi hantaran di laman sosial Facebook berkata, tidak tergambar perasaannya apabila tertukar anak dan naluri seorang ibu tidak pernah menipu.

“Tak tergambar perasaan bile tertukar anak…Allah syukur dapat balik anak, betulla firasat ibu tepat, rasa sayang tu lain bila dapat balik anak sendiri,” katanya.

Sebelum ini tular di media sosial mengenai Siti Jamumall yang cemas apabila menyedari bayi yang dibawa pulang dan disusukan bukan anak kandungnya.

Dia hanya menyedari perkara tersebut ketika suaminya mahu memotong tanda nama pada kaki bayi tersebut dan mendapati ia milik wanita lain yang dipercayai turut melahirkan bayi di hospital sama.

Bagaimanapun menerusi sebuah lagi hantaran Siti Jamumall berkata, kejadian tersebut seharusnya dijadikan pengajaran buat ibu-ibu lain.

“Pengajaran buat saya, sesuatu yang saya takkan boleh lupa sampai bila-bila…Saya akan ingat dan akan jadikan sebagai satu kenangan.

“Saya dah jumpa anak saya. Terima kasih kepada semua yang mendoakan. Benda yang tidak saya jangka langsung akan berlaku,” katanya sebak.

Menurutnya, dia menghubungi Dianah, ibu kandung kepada bayi (yang tertukar) tersebut dan memaklumkan mengenai insiden berkenaan.

“Mereka tak perasan yang bayi kami tertukar sehinggalah pihak hospital telefon dan maklumkan kepada mereka. Memang betul mereka sudah bawa anak saya balik ke rumah.

“Tapi Alhamdulillah, ketika saya dan suami sampai di hospital Dianah dan suami sudah pun berada di sana dengan anak kami.

“Saya bersyukur sangat-sangat anak saya duduk dengan orang yang baik, jaga dia dengan baik. Malah, masa nak pulangkan anak saya tadi pun dia kata dia rasa sedih sebab dia dah mula sayang pada bayi itu,” katanya.

Tambah ibu kepada dua orang nak itu lagi, tidak ada perbincangan yang panjang dengan pihak hospital cuma mahu mereka bertanggungjawab sekiranya ada komplikasi berlaku kepada bayi keduanya itu.

“Saya hanya mahu mereka bertanggungjawab sekiranya ada apa-apa berlaku kepada anak saya kerana tidak sampai 24 jam dia berada dalam jagaan hospital.

“Selepas dia dilahirkan pada jam 2.36 pagi Jumaat lalu dia terus diberikan kepada Dianah untuk dibawa pulang,” jelasnya.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

Sumber: Gempak