“Nasib b4ik tak tanam” – Lelaki Disahkan Meningg4l Oleh Doktor ‘Terjaga’ Betul-betul Sebelum Masuk Kubur Sebab…

Ibar4t diberi peluang kedua, macam tu lah agaknya perasaan keluarga dari India ni bila sesuatu berlaku semasa mereka sedang uruskan jenazah anaknya yang diisytiharkan mati oleh doktor

Menurut The Independent, Mohammad Furqan telah terlibat dalam kemalangan pada 21 Jun hingga menyebabkan dia cedera parah dan terpaksa dirawat di hospital selama berhari-hari sebelum dia disahkan meninggal pada hari 1snin, 1 Julai lalu.

Abang Furqan, Mohammad Irfan berkata, selepas adiknya ini disahkan meninggal, mereka telah membawa jenazah adiknya untuk dikebumikan dan segala persiapan pengebumian dah disiapkan. Kubur pun dah gali.

Gambar sekadar hiasan
Kami terkejut, masa tengah buat persiapan pengebumian, kami terlihat 0tot Furqan bergerak”

Furqan yang berusia 20 tahun ini bangun betul-betul sebelum dia ditanam di dalam kubur.

Terkejut dengan apa yang mereka lihat, keluarga ini terus menghantar Furqan ke hospital Ram Manohar dan bila diperiksa, doktor di sana menemui yang remaja ini masih hidup lagi!

“Pesakit ni dalam keadaan kritikal, tapi di4 bukan mati otak. Nadi dia berdenyut, tekanan d4rah dan r3fleksnya masih berfungsi. Dia sekarang dah diberikan bantuan pernafasan.” – Ketua pegawai perubatan Lucknow Narendra Agarwal

Rupa-rupanya, Furqan disahkan meninggal oleh doktor selepas keluarga dia memberitahu pihak hospital yang mereka kekurangan duit untuk terus bayar yuran hospital.

“Kami dah bayar INR700,000 (RM41,507) kepada hospital swasta tersebut dan bila kami beritahu yang wang kami tak mencukupi, mereka mengesahkan Furqan meninggal.”

Ketua pegawai perubatan berkata yang mereka akan mengambil serius tentang insiden ini dan akan membuat siasatan dengan teliti.

Macamlah tak ada cara lain untuk settlekan masalah kewangan selain dari sahkan pesakit tu mati kan? Mana intergriti doktor kat hospital tu?

Sumber : LobakMerah