Rajin Baca Surah Yusuf Ketika HamiI, Wanita Syukur Dikurniakan Bayi SuIung ‘Tampan’

KehamiIan adalah fasa dinanti-nantikan bagi setiap pasangan yang sudah mendirikan rumah tangga. Justeru, si ibu pasti melakukan penjagaan dengan lebih rapi untuk mem4stikan semua dalam keadaan sihat dan selamat.

Selain menjaga makan minum dan bersenam, ada juga para ibu melakukan aktiviti kerohanian dengan mendengar alvnan ayat suci al-Quran seperti dilakukan oleh seorang wanita di Indonesia ini.

Menerusi perkongsian sebuah video di TikTok, Hajah Sutiah memberitahu bahawa dirinya sering membacakan Surah Yusuf ketika hamiI untuk diperdengarkan kepada bayi sulungnya dalam kandungan.

VIDEO

Selepas melahirkan Hujjatul Haq AL Karimiy pada Februari lalu, wanita bervsia 21 tahun itu melu4hkan rasa gembira dan bersyukur apabila anaknya itu dikurniakan wajah yang disifatkan ‘tampan’.

“Rajin baca surah Yusuf pas lagi hamiI. Subhanallah kekuatan al-Quran,” tulisnya ringkas.

Video pendek berdurasi 20 saat itu memaparkan wajah anaknya yang ‘kacak’, putih mulus serta pipi kemerahan sehingga menarik perhatian warganet untuk ditonton lebih 9.3 juta kali.

Di ruangan komen, rata-rata memuji kebesaran Allah SWT selain mengakui tidak jemu mata memandang kecomelan Hujjatul Haq yang dipanggil sebagai Dede AL itu.

‘Good looking’ sejak embrio!

Kecik2 dah hensem, lagi la bila besar…

Saya tengah hamiI, harap2 ‘terkenan’

Bagaimanapun, lain pula komen diterima di posting Instagram @insta_julid dimana segelintir individu menegaskan bahawa niat membaca al-Quran hanya untuk Allah SWT dan bukannya demi mendapatkan cahaya mata yang comel.

https://vt.tiktok.com/ZGJkfhe7W/

Wajah terkini Dede AL, berusia 5 bulan

VIDEO 2

Sumber: TikTok @hajahhhh123 , Instagram @insta_julid , borakdaily

Pihak PaduMedia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman social ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak,

semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Ya. Terima Kasih

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Ceramah Ustaz Ustaz