Se0rang anggota polis disahkan m4ut , kereta terbak4r bertembung l0ri di Gerik

Anggota polis m4ut selepas kereta dipandu terbak4r selepas bertembung dengan sebuah lori di Kilometer 63.9 Jalan Kuala Kangsar-Gerik-Pengkalan Hulu di Kampung Air Jada, di sini, hari ini.

Dalam kejadian 1 tengah hari, Lans Koperal Ahmad Firdaus Ismail, 24, yang bertugas di Balai Hutan Melintang, Hilir Perak m4ut di tempat kejadi4n.

Manakala, pemandu lori berusia 43 tahun dari Kuala Besut, Terengganu bersama kelindan berusia 19 tahun dan penumpang lain berusia 16 tahun dari Bandar Permaisuri, Terengganu hanya ced3ra ringan.

Ketua Polis Daerah Gerik, Superintendan Zulkifli Mahmood berkata, sias4tan awal mendapati mangs4 memandu Toyota Vios bersendirian dari Tanah Merah, Kelantan untuk ke tempat anggota itu bertugas.

Menurutnya, lori berk3naan pula datang dari arah Pantai Remis, Perak menghala ke Kuala Terengganu.



“Sebaik tiba di l0kasi kejadi4n, lori terbabit dipercayai hilang kawalan dan masuk ke laluan bertentangan lalu bertembung dengan Toyota Vios dipandu m4ngsa.

“Akibat kemal4ngan itu, Ahmad Firdaus disahkan m3ni.ngg4l duni4 di tempat kej4dian,” katanya.

Katanya, may4t mangs4 dibawa ke H0spital Gerik untuk b3dah si4sat.

Sementara itu, Ketua Oper4si Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Gerik Pegawai Bomba Kanan II Zainal Abidin Abdul Ghani berkata, pihaknya menerima p4nggilan pada 1.08 tengah hari sebelum sepasukan anggota dihantar ke l0kasi.

Menurutnya, anggota bomba mendapati kereta Toyota Vios terbak4r akibat kemal4ngan itu.

“M4yat mangs4 kemudian dibawa keluar dari kenderaannya yang terb4kar 60 peratus oleh orang awam sebelum anggota bomba tiba di lokasi,” katanya.

Sumber: FB

Pihak Portal Islamik tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Oscar’s Oasis Ya.

Jemput join group ni, sama2 kita berkongsi info islamik. inshaAllah bermanfaat disana. terima kasih atas kerja sama anda semua.
Nak Join –> Klik Disini

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut: