Subahanallah, Hidayah Milik Allah, Seorang LeIaki YouTuber Terkenal Jerman Ucap Syahadah, PeIuk Agama IsIam

Pada awal bulan ini, seorang Y0uTuber terkenal berasal dari Jerman, Christian Betzmann membuat kejutan kepada pengikutnya apabila dia menyiarkan sebuah video mempamerkan det1k pengisIamannya menerusi saluran Y0uTube.

Saya terima IsIam, k1ni se0rang Musl!m

“Saya rasa sangat ‘relaks’ seperti dapat mengawal badan saya dengan lebih baik, saya tidak tahu bagaimana untuk menggambarkannya tetapi ia adalah satu perasaan yang indah,” ujar Christian sewaktu ditanya oleh rakannya setelah memeluk IsIam.

Di samping itu, Christian turut mengumvmkan b3rita gembira tersebut dengan memu4t n4ik beberapa k3ping gambar di laman social IG peribadinya, @cristianbetzmann.

Menerusi gambar-gambar berkenaan, pemuda berusia 30 tahun itu menunjukkan sijil pengesahan pengisIamannya dengan riak wajah yang kelihatan sangat gembira.

IsIam adalah agama kedamaian

“Saya telah memeluk agama IsIam. Saya mulakan saluran ini pada Disember lepas dan menghabiskan masa selama setahun di Pakistan. Sewaktu saya berada di sana,

saya bertemu dengan ramai insan yang hebat dan belajar mengenai agama IsIam serta budaya dan kehidupan umatnya,” tulisnya di ruangan kapsyen.

Menurut Christian, dia memulakan kerjaya sebagai seorang Y0uTuber pada Disember lalu dan telah menghabiskan masa selama setahun di Pakistan.

Di negara itulah dia mula belajar tentang ag4ma IsIam, bergaul dengan ramai umat IsIam dan jatuh cinta terhadap agama IsIam.

Selain itu, Christian turut menceritakan kisah silamnya dumana dia menjelaskan bahawa di negara asalnya agama ‘IsIam’ sering dipandang serong oleh masyarakat.

“Membesar di Eropah, perkataan ‘IsIam’ selalu dikaitkan dengan perkara neg4tif, pep3rangan, kegan4san dan sejujurnya saya bukanlah seorang yang alim sebelum ini jadi saya tidak kisah apa yang orang fik1r.

“Kawan-kawan baik saya sewaktu kecil adalah muslim dan kita semua adalah ‘manusia’ yang berada dalam sebuah ‘simulasi’ digelar kehidupan,” luah Christian lagi.

Alhamdulillah, tahniah Christian! Semoga sentiasa istiqamah di jalan Allah SWT. Amin.

Sumber: Y0utube Betzmann Vlogs , IG Christian Betzmann via sembangdunia

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Ya.