( vide0) Saya takdak dvit masa tu, dengan izin Allah ada 0rang hulurk4n makanan utk saya .

Pelak0n Saharul Ridzwan 4kui hidupnya kini l3bih bahagia4dan ten4ng meskipun tidak sem3wah dahulu.

Saharul dalam s3gmen Kis4h Inspir4si bersama Zayan, berk0ngsi pengal4man dan kisah penghijr4han dirinya yang banyak merub4h hidupnya.

Salah satu perk0ngsi4nnya adalah tentang kelebih4n surah al-Waqiah yang telah membuka matanya tentang kebes4ran Allah.

“Banyak perkara yang jadi cont0hnya, duit tengah takd3 ni PKP(Perint4h Kaw4lan Perger4kan) apa semua j0b semua saya ket3pikan dulu.

“Saya dengan isteri saya, dia tanya, “macam mana kita sek4rang ni?” Lepastu saya cakap “takpe kita y4kin malam ini kita baca Al-Waqiah. kita yakin Allah akan b4ntu kita”

“Awak kena y4kin saya kena yakin lepastu saya b3ntang sejadah buka surah Al-Waqiah belum baca lagi , saya cek bank saya tengok bay4ran saya sebelum ini masuk, belum baca lagi,” ceritanya.

Bany4k lagi yang dik0ngsi Saharul dalam segm3n yang dimu4t naik ke lam4n Y0u tub3 mengenai permulaan dia berhijrah sehingga kini.

Vid3o perk0ngsian penuh Saharul.

Sumber : gempak via

Pihak Portal Islamik tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Oscar’s Oasis Ya.

Jemput join group ni, sama2 kita berkongsi info islamik. inshaAllah bermanfaat disana. terima kasih atas kerja sama anda semua.
Nak Join –> Klik Disini

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut: