(Vide0) W𝚊nita lni d𝚊kwa dirinya adalah pemiIik mat𝚊hari tuntut bayar𝚊n dari seIuruh umat manusia

Sepanyol: Seorang wanita yang telah mendakwa dirinya sebagai pemilik matahari ingin menuntut bayaran daripada setiap manusia di bumi yang telah,

memakai cahaya dari sumber matahari dan juga mana-mana pihak yang mendapat keuntungan daripada penggunaan cahaya matahari.

Wanita yang dikenali bernama Angeles Duran telah mendaftarkan dirinya sebagai pemilik matahari di mahkamah di Spanyol.

Angeles yang merupakan warga asal Galicia, Sepanyol mendapat inspirasi sejak 10 tahun yang lalu dari perbuatan seorang lelaki di Amerika Syarikat yang mendakwa dirinya sebagai pemilik bulan dan beberapa planet di sistem suria.

Mengikut undang-undang memang ada kesepakatan antarabangsa yang menyebut bahawa mana-mana negara tidak boleh menuntut pemilikan ke atas benda-benda yang berada di luar angkasa.

Namun, menurut Angeles yang pernah menuntut jurusan kejururawatan dan perundangan berkata udang-undang itu masih ada kelompangan kerana ia tidak menyebut tidak boleh dituntut oleh individu atau perseorangan.

Gambar Di Bawah

“Tak ada larangan untuk itu. Tuntutan didukung hukum. Saya tidak bodoh, saya tahu hukum,” kata Angeles Duran.

Oleh karena itu menurutnya, dirinya mahupun orang lain juga boleh menuntut sebagai pemilik sah matahari.

“Saya atau orang lain boleh melakukan tuntutan tersebut. Dalam hal ini, kebetulan saya melakukannya terlebih dulu,” tuturnya.

Pada 21 Mac 2021, Angeles telah mengajukan dokumen tuntutan dirinya sebagai pemilik Matahari di mahkamah.

Dalam dokumen itu, Angeles menyatakan beliau sebagai pemilik Matahari dan menuntut bayaran dari setiap manusia yang memanfaatkan tenaga Matahari tersebut.

Menurut Angeles, bayaran dari tuntutan tersebut akan di gunakan untuk menghapuskan kemiskinan dan kelaparan di dunia, dan tentu saja digunakan untuk memenuhi keperluan diri sendiri.

Angeles juga pernah menyaman eBay kerana membuang iklannya di website tersebut dimana beliau menjual plot beberapa kawasan di matahari.

Sebelum iklannya dibuang, beliau berjaya mejual sebanyak 1000 plot dan setiap pembeli diberikan sijil.

Apa pendapat anda? Perlu atau tidak kita bayar sewa kepada wanita ini?

Pihak Portal Islamik tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Oscar’s Oasis Ya.

Jemput join group ni, sama2 kita berkongsi info islamik. inshaAllah bermanfaat disana. terima kasih atas kerja sama anda semua.
Nak Join –> Klik Disini

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut: