(Video) ‘Aku Ivdah muka hang’- Tak Dapat ‘Paw’ Duit Pengunjung Di Tempat Awam, Penjaga Tandas Naik Angin

Sejak beberapa hari lepas, tuIar di media sosi4l satu video dua orang lelaki sedang bergadvh mulut melibatkan penggunaan khemah di sebuah Gazeb0 yang disediakan di tempat peranginan Tanjung Asam, Bayan Lepas, Pulau Pinang.

Menerusi video yang dimvat naik oleh satu akaun Facebook menggunakan nama Panglima Bertaj1, dia memaklumkan yang seorang,

lelaki telah mendatangi mereka sewaktu sedang berkeIah secara tiba-tiba dengan memperkenalkan diri sebagai penjaga kawasan tersebut.

Bi4dap sampai nak Iudah

Dia telah meminta bayaran RM50 kepada pengguna Facebook itu kerana menggunakan gazeb0 tersebut. Enggan terus akvr dengan gert4kan lelaki itu,

Panglima Bertaji memaklumkan yang dia membesar di kawasan tersebut dan sudah datang ke tempat perkelahan itu sejak dari kecil lagi namun tidak pernah mengetahui bahawa ada bay4ran untuk duduk di tempat itu.

“Dia kata dia d0k bayar rm30k kat PJS Dan majlis.. gazeb0 ni pun dia habiskan duit rm9k kata dia buat..macam kita ni orang luar”
“pagi awal lagi tukang sapu tu kata dia ja dok jaga situ..

mamat ni dok jaga tandas situ Lani dia nak ambik tanah semua tu.siap sapa yang nak berniaga kena bayar tapak rm10 kat dia,” tulisnya

Lebih bi4dapnya lagi, lelaki itu juga mahu meIudah pengguna Facebook tersebut yang masih dengan pendiriannya.

Jadi, Panglima Bertaji berharap agar mana-mana pihak yang bercadang untuk berkelah disitu supaya berhati-hati agar tidak menjadi m4ngsa pen1puan lelaki berkenaan.

Memang tempat tu free

Sehubungan dengan perk0ngsian tersebut, Ahli Dewan Undangan Negeri Bayan Lepas telah memberi penjelasan dengan menyatakan bahawa tiada sebarang bayaran dikenakan kepada mereka yang ingin berkelah ke tempat tersebut.

Oleh itu, sesiapa yang dip4ksa untuk membuat bayaran oleh mana-mana pihak boleh terus membuat aduan kepada b4lai polis berhampiran.

Sumber: Facebook Panglima Bertaji, Adun PH N38 Bayan Lepas