(Video) Ayah Tertunduk Sebak Ketika Lepaskan Anak Gadis Untuk Bernikah, Pesanan Buat Puterinya Bikin Menangis

(Video) Ayah Tertunduk Sebak Ketika Lepaskan Anak Gadis Untuk Bernikah, Pesanan Buat Puterinya Bikin Menangis

Detik pernikahan boleh menjadi saat menggembirakan dan menyedihkan. Selesai akad, bermulalah kehidupan baru sebagai suami isteri dan bagi wanita,

terlepaslah dirinya daripada tanggungan si ayah. Berlangsunglah kehidupan berbekalkan nasihat dan pesanan si ayah mengharungi liku-liku rumah tangga.

Baru-baru ini, dalam video yang tular di seberang, seorang ayah telah memberi nasihat menyentuh hati kepada anak perempuannya sebelum wanita itu bergelar seorang isteri.

Kongsi Tribun News, lelaki itu dirakam menyuap puterinya ketika sebuah acara sebelum majlis pernikahan mengikut adat Mandaling. Seakan belum bersedia melepaskan anaknya,

lelaki itu menitiskan air mata tatkala sang puteri mencium tangan bapanya untuk meminta restu pernikahan itu.

“Ayah menangis waktu acara makan terakhir yang ada di adat Mandailing. Dia menangis kerana melepaskan puterinya yang bakal menikah keesokannya,” ujar pengantin perempuan, Windy Annisa seperti ditulis Tribun News.

“Dia sedih saja, macam belum bersedia melepaskan anaknya menikah secepat ini.”

Wanita itu turut berkongsi beberapa pesanan yang dititip si ayah menjelang pernikahan tersebut. “Pesan ayah, agar rumah tangga menjadi sakinah, mawaddah warahmah. “Jadikan pernikahan ini pertama dan terakhir”,” kongsi wanita itu.

Selain itu, bapanya turut meminta maaf kerana merasakan dirinya belum menjadi ayah yang terbaik. “Dia meminta maaf selama ini kerana belum boleh menjadi ayah yang terbaik,” katanya.

Wanita itu juga dikatakan mengaku sedih dan meminta maaf kerana pernah melakukan kesilapan terhadap bapanya. “Sedih, sebab banyak salah dengan ayah yang mungkin tak boleh dijelaskan satu persatu,” kata Windy.

“Saya minta maaf juga dengan ayah.”

Sumber: Tribun News

Mohon Subscribe Channel Nasihat Ustaz, Semoga Ada Amalan Kita Untuk Hari Ini, Jom Buat Saham Untuk Akhirat