(Video) “F**k u dia kata”- Lagi kes budak R0.hingya minta sedek4h tunjuk jari tengah mar4h tak diberi duit

Isu kanak-kanak R0.hingya yang meminta sedek4h di persimpangan lampu isyarat sememangnya menjadi t0pik h4ngat sekitar seminggu dua ini.

Baru-baru ini, video seorang budak lelaki yang berper4ngai s4mseng apabila wajahnya dir4kam pemandu kereta telah tuIar di media sosial dan mendapat kec4man ramai.

Budak peminta sedek4h lagi
Kali ini, satu lagi video tuIar telah dimuat naik Facebook Infor0adbIock berkenaan kanak-kanak warga R0.hingya ini yang meminta sedek4h dari kereta ke kereta di persimpangan jalan.

Buat isyarat Iucah bila orang r4kam
Mereka telah tampil berbaju Melayu dan memaksa pemandu kereta membuka pintu untuk memberi mereka sedek4h.

Lebih membuatkan ramai ger4m adalah t1ndakannya yang menvnjukan isyarat jari tengah apabila ber4ng tidak diberi duit.

Buat isyarat Iucah bila orang r4kam

Mereka telah tampil berbaju Melayu dan memaksa pemandu kereta membuka pintu untuk memberi mereka sedek4h. Lebih membuatkan ramai ger4m adalah t1ndakannya yang menvnjukan isyarat jari tengah apabila ber4ng tidak diberi duit.

Mana t1ndakan pihak berwajib?

Sehvbungan dengan perk0ngsian tersebut, rata-rata warg4net meIuahkan rasa m4rah dengan s1kap para pengem1s warga R0.hingya ini yang semakin menjadi-jadi.

Mereka juga turut meminta agar pihak berkuasa lebih teg4s dan memantau peminta-peminta sedek4h ini kerana kehadiran mereka yang terlalu ramai benar-benar,

mengg4ngu pengguna jalan raya serta meng4ncam keseIamatan para pemandu yang melalui kawasan tersebut.

Patut dikenakan t1ndakan..

Bertambah2 dah peminta sedek4h macam ni..

Makin ger4m pulak dengan ketvrunan dia ni..

TuIar Kanak2 ‘Beng1s’ Ketvk Cermin Kereta Minta Sedek4h Und4ng Kem4rahan Warg4net

TERDAHULU, tuIar satu kIip video yang terseb4r di media sosial ketika ini menyaksikan seorang kanak-kanak yang turut dikatakan berbangsa R0.hingya meminta sedek4h di sebatang jalan raya di ibu kota.

Dilaporkan kejadian tersebut berlaku di saIah satu jalan raya di Cheras, Kuala Lumpur itu menunjukkan kanak-kanak tersebut bersama temannya meminta sedek4h.

Paling mengejvtkan apabila saIah seorang kanak-kanak tersebut mem4rahi per4kam video terbabit kerana mer4kam gerak-gerinya.

“Tak padan kecik, perangai serupa g4ngster besar”

Ternyata klip video tersebut mendapat kec4man dari orang ramai dan beranggapan kanak-kanak berbangsa R0.hingya itu sudah keterIaluan.

“Baru-baru ni Long Tiger, ni keluar pula Long Tiger JR. Jangan bagi muka sangat dengan golongan ini. Ikut sejarah dia dekat My4nmar pun kita dah tahu.

“Kalau aku ada dekat situ, aku dah bagi satu das dekat kepala. Makin kvrang ajar mereka ni,” jelas Joe Rahman Bangsar.

“Memang betul-betul ber4ni mereka sekarang ya, makin diIayan makin tervk ni. Ibarat beri betis nak k0kaknya paha pula ni.

“Dekat Selayang pun mereka nak, ini dekat Cheras pula. Harap PBT (Pihak Berkuasa Tempatan) buat kerja la. Nampak k0tor dah bandaraya kita sekarang,” kata Khery Khery.

Antara reaksi netizen

Sind1ket tu.. Mintak polis lalu2 kawasan tu

Sumber: Facebook Inforoadblock, OMM, K! Online